Na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o.o. konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo sp. z o.o. (jako Lider), Arcadis Sp. z o.o. oraz BBF Sp. z o.o. realizuje Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla projektu pn.: „Budowa linii kolejowych nr 5 i 50 na odc. węzeł CPK – Płock -Włocławek”.
Szanowni Państwo!
Dziękujemy za aktywny udział w spotkaniach informacyjno-konsultacyjnych oraz za wszystkie głosy odnoszące się do poszczególnych wariantów przebiegu linii kolejowej nr 5 i 50 na odc. węzeł CPK – Płock -Włocławek. Otrzymaliśmy ponad 8 tysięcy ankiet oraz liczne głosy w formie pism, maili i petycji dotyczących przebiegu danej linii.
Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest minimalizacja wszelkich niedogodności, które mogą występować przy realizacji istotnej dla rozwoju Polski inwestycji, jaką bez wątpienia jest planowana linia kolejowa nr 5 i 50 na odc. węzeł CPK – Płock -Włocławek.
W związku z tym, po ponownej analizie wszystkich wariantów w zestawieniu z uwagami zgłoszonymi przez Państwa, wraz z Wykonawcą STEŚ podjęliśmy decyzję o wyborze wariantu inwestorskiego w oparciu o stworzony wariant hybrydowy (W41).
Wariant hybrydowy stanowi połącznie pozytywnie ocenianych odcinków różnych analizowanych wariantów.
W poniższej tabeli przedstawiono, który z przebiegów dotychczasowych wariantów został zaimplantowany do wariantu hybrydowego.
Gmina | Wariant W41 |
Gmina Sochaczew | W1 |
Gmina Teresin | W1 |
Gmina Kampinos | W1 |
Miasto Sochaczew | W1 |
Gmina Brochów | W1 |
Gmina Młodzieszyn | W9 |
Gmina Wyszogród | W9 |
Gmina Mała Wieś | W9 |
Gmina Bodzanów | W9 |
Gmina Słupno | W9/W4/W8 |
Gmina Radzanowo | W9/W4/W8 |
Płock | W9/W4/W8 |
Gmina Stara Biała | W9 |
Gmina Bielsk | W9 |
Gmina Brudzeń Duży | W9 |
Gmina Dobryń nad Wisłą | W9 |
Gmina Wielgie | W9 |
Gmina Fabianki | W6a |
Gmina i Miasto Włocławek | W6a |
Gmina i Miasto Lipno | W8 |
Na poniższej mapie zaprezentowano zarekomendowany przebieg linii kolejowej.
Udostępniony materiał przedstawia rozwiązania techniczne w stopniu szczegółowości adekwatnym do Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Inwestor dokona aktualizacji i optymalizacji rozwiązań technicznych na dalszych etapach prac.
Spółka CPK rozpoczyna prace mające na celu ewaluację dotąd analizowanych, jak i nowo proponowanych korytarzy linii kolejowych w zakresie m.in. spodziewanej liczby pasażerów, ruchu pociągów i parametrów technicznych. Ewaluacja będzie podstawą do podejmowania kolejnych decyzji dotyczących kierunków i priorytetów inwestycyjnych w zakresie rozwoju krajowej infrastruktury kolejowej i zostanie poprzedzona analizami bazującymi na nowoczesnych narzędziach analitycznych oraz twardych danych. Działania te będą uwzględniały m.in. potrzeby transportowe ośrodków regionalnych, położenie linii na ciągach europejskich, stopień zaawansowania projektów oraz dostępność i realność realizacji ewentualnych alternatywnych rozwiązań. Prace będą prowadzone we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przy udziale interesariuszy branżowych i samorządowych.