Wersja językowa
pl

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla projektu pn.: „Budowa linii kolejowych nr 5 i 50 na odc. węzeł CPK – Płock -Włocławek

Na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o.o. konsorcjum firm  IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo sp. z o.o. (jako Lider), Arcadis Sp. z o.o. oraz  BBF Sp. z o.o. realizuje Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla projektu pn.: „Budowa linii kolejowych nr 5 i 50 na odc. węzeł CPK – Płock -Włocławek”. 

Szanowni Państwo!

Dziękujemy za aktywny udział w spotkaniach informacyjno-konsultacyjnych oraz za wszystkie głosy odnoszące się do poszczególnych wariantów przebiegu linii kolejowej nr 5 i 50 na odc. węzeł CPK – Płock -Włocławek. Otrzymaliśmy ponad 8 tysięcy ankiet oraz liczne głosy w formie pism, maili i petycji dotyczących przebiegu danej linii.

Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest minimalizacja wszelkich niedogodności, które mogą występować przy realizacji istotnej dla rozwoju Polski inwestycji, jaką bez wątpienia jest planowana linia kolejowa nr 5 i 50 na odc. węzeł CPK – Płock -Włocławek.

W związku z tym, po ponownej analizie wszystkich wariantów w zestawieniu z uwagami zgłoszonymi przez Państwa, wraz z Wykonawcą STEŚ podjęliśmy decyzję o wyborze wariantu inwestorskiego w oparciu o stworzony wariant hybrydowy (W41).

Wariant hybrydowy stanowi połącznie pozytywnie ocenianych odcinków różnych analizowanych wariantów.

W poniższej tabeli przedstawiono, który z przebiegów dotychczasowych wariantów został zaimplantowany do wariantu hybrydowego.

Gmina   Wariant W41  
Gmina Sochaczew   W1  
Gmina Teresin   W1  
Gmina Kampinos   W1  
Miasto Sochaczew   W1  
Gmina Brochów   W1  
Gmina Młodzieszyn   W9  
Gmina Wyszogród   W9  
Gmina Mała Wieś   W9  
Gmina Bodzanów   W9  
Gmina Słupno   W9/W4/W8  
Gmina Radzanowo   W9/W4/W8  
Płock   W9/W4/W8  
Gmina Stara Biała   W9  
Gmina Bielsk   W9  
Gmina Brudzeń Duży   W9  
Gmina Dobryń nad Wisłą   W9  
Gmina Wielgie   W9  
Gmina Fabianki   W6a  
Gmina i Miasto Włocławek   W6a  
Gmina i Miasto Lipno   W8  

Na poniższej mapie zaprezentowano zarekomendowany przebieg linii kolejowej.  

ZOBACZ MAPĘ

Udostępniony materiał przedstawia rozwiązania techniczne w stopniu szczegółowości adekwatnym do Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Inwestor dokona aktualizacji i optymalizacji rozwiązań technicznych na dalszych etapach prac.  

Spółka CPK rozpoczyna prace mające na celu ewaluację dotąd analizowanych, jak i nowo proponowanych korytarzy linii kolejowych w zakresie m.in. spodziewanej liczby pasażerów, ruchu pociągów i parametrów technicznych. Ewaluacja będzie podstawą do podejmowania kolejnych decyzji dotyczących kierunków i priorytetów inwestycyjnych w zakresie rozwoju krajowej infrastruktury kolejowej i zostanie poprzedzona analizami bazującymi na nowoczesnych narzędziach analitycznych oraz twardych danych. Działania te będą uwzględniały m.in. potrzeby transportowe ośrodków regionalnych, położenie linii na ciągach europejskich, stopień zaawansowania projektów oraz dostępność i realność realizacji ewentualnych alternatywnych rozwiązań. Prace będą prowadzone we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przy udziale interesariuszy branżowych i samorządowych.