CPK - Łódź - Wrocław - granica Polska/Czechy / Poznań - Szczecin / Zielona Góra / granica Polska/Niemcy / Gorzów Wielkopolski
Ciąg ten stanowi połączenie CPK (i Warszawy) z ważnymi ośrodkami zachodniej Polski oraz w relacjach międzynarodowych z Czechami (linia KDP do Pragi) i Niemiec.
Na ciąg nr 9 składają się następujące linie kolejowe:
- nowa linia nr 85, odcinek Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Widzew,
- istniejąca linia nr 458, odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna (po zakończeniu budowy linii z pkt. 1. włączenie w linię nr 85),
- nowa linia nr 85, odcinek Łódź Fabryczna – Poznań Starołęka.
Odgałęzienie do Wrocławia i granicy Polska/Czechy:
- nowe linie nr 86 i 87 Sieradz Północny – Wrocław Główny,
- istniejąca linia nr 277, odcinek Czernica Wrocławska – Wrocław Brochów,
- istniejąca linia nr 132, odcinek Wrocław Brochów – Wrocław Główny,
- istniejąca linia nr 271, odcinek Wrocław Główny – Wrocław Grabiszyn,
- istniejąca linia nr 761 Wrocław Grabiszyn – Wrocław Świebodzki WSB,
- istniejąca linia nr 274, odcinek Wrocław Świebodzki WSB – Żarów,
- nowa linia nr 267 Żarów – Świdnica Miasto,
- istniejąca linia nr 137, odcinek Bolesławice Świdnickie – Świdnica Miasto,
- nowa linia nr 268 Świdnica Miasto – granica państwa,
- istniejąca linia nr 299 Kamienna Góra – Sędzisław,
- istniejąca linia nr 298 Kamienna Góra – Lubawka (granica).
Odgałęzienie do Zielonej Góry:
- istniejąca linia nr 14, odcinek Kalisz – Głogów,
- istniejąca linia nr 273, odcinek Głogów – Zielona Góra.
Relacje do Poznania i dalej:
- istniejąca linia nr 272, odcinek Poznań Starołęka – Poznań Główny,
- istniejąca linia nr 3, odcinek Poznań Główny – Kunowice (granica),
- nowa linia nr 817 Zbąszyń – Szczaniec,
- nowa linia nr 818 Zbąszyń – Dąbrówka Wielkopolska,
- istniejąca linia nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski,
- istniejąca linia nr 351, odcinek Poznań Główny – Regalica,
- istniejąca linia nr 855 Regalica – Szczecin Port Centralny,
- istniejąca linia nr 273, odcinek Szczecin Port Centralny – Szczecin Główny,
- nowa linia nr 350 Szczecin Dąbie – Szczecin Port Centralny (ujęta w ciągu nr 11).
Wybrane efekty budowy nowych linii
Efektem budowy nowej linii nr 85 Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań będzie przede wszystkim włączenie Centralnego Portu Komunikacyjnego w system transportu kolejowego. Istotnie skróci się ponadto czas jazdy w relacjach pomiędzy Warszawą, Łodzią i Poznaniem oraz Wrocławiem (wraz z linią opisaną poniżej), co przyczyni się do wzrostu konkurencyjności transportu kolejowego pomiędzy tymi miastami. Przeniesienie części ruchu z odcinka Warszawa – Poznań istniejącej linii kolejowej nr 3 zwolni jej przepustowość, stwarzając korzystne warunki do rozwoju ruchu pasażerskiego regionalnego i towarowego.
Skrócony czas jazdy do Poznania zaowocuje także większą konkurencyjnością transportu kolejowegona trasach łączących Warszawę, CPK i Łódź ze Szczecinem, Gorzowem Wielkopolskim, Zieloną Górą oraz miastami w Niemczech.
Nowe linie nr 86 i 87 na odcinku Sieradz Północny – Wrocław Główny, jako kontynuacja przywołanego powyżej odcinka Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz, stworzą szybkie połączenie Warszawy i Łodzi z Wrocławiem i całym Dolnym Śląskiem. Umożliwią także uruchomienie komunikacji kolejowej do Kępna i Wieruszowa, tworząc atrakcyjne czasowo połączenia zarówno w kierunku wschodnim do Łodzi, CPK oraz Warszawy, jak i zachodnim do Wrocławia.
Nowe linie 267 i 268 Żarów – granica państwa (będące funkcjonalnym przedłużeniem opisanych powyżej odcinków) umożliwią uruchomienie szybkich pociągów pomiędzy Wrocławiem a granicą kraju (a przez linię dużych prędkości po stronie czeskiej dalej do Pragi) oraz miejscowościami w południowej i południowo-zachodniej części województwa dolnośląskiego (w tym Jelenią Górą).