#PolskaNaDobrychTorach dla województwa podlaskiego to budowa 56 km nowych linii kolejowych i modernizacja 265 km linii istniejących. W zasięgu linii kolejowych znajdzie się 1,02 mln mieszkańców województwa.

Inwestycje kolejowe CPK w województwie podlaskim
Na inwestycje kolejowe na terenie województwa podlaskiego składają się:
- W ramach relacji CPK – Warszawa – Tłuszcz – Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa PL-LT w kierunku Wilna i Kowna):
- Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk (PKP PLK),
- Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap II odcinek Ełk – Trakiszki (granica państwa) (PKP PLK).
- W ramach relacji Białystok – Kuźnica Białostocka (granica państwa PL-BY w kierunku Grodna):
- Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Białystok – Sokółka – Kuźnica Białostocka (granica państwa) (PKP PLK).
- W ramach relacji Tłuszcz – Ostrołęka – Łomża – Giżycko:
- Budowa linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża (CPK),
- Budowa linii kolejowej nr 29 na odc. Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko (CPK).

O #PolskaNaDobrychTorach
Inwestycje kolejowe CPK to łącznie prawie 2000 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 roku. Dla 1300 km z nich prace przygotowawcze już trwają. Pierwsze roboty budowlane mają się rozpocząć już w 2023 r.
Na Program Kolejowy CPK składa się w sumie 12 tras kolejowych, w tym 10 tzw. szprych prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. Łącznie to 30 zadań inwestycyjnych i 1981 km nowych linii kolejowych, których inwestorem jest Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.
Regionalne Konsultacje Strategiczne dla województwa podlaskiego
Regionalne Konsultacje Strategiczne to seria 16 spotkań informacyjnych CPK z przedstawicielami władz wojewódzkich, samorządów lokalnych, wojewodami i regionalnymi dyrektorami ochrony środowiska. Konsultacje odbyły się w drugim półroczu 2019 r. Zapraszamy do zapoznania się z materiałami dla województwa podlaskiego: