Wersja językowa
pl

Program kolejowy

O #PolskaNaDobrychTorach

Inwestycje kolejowe CPK to łącznie prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r. Dla ponad 500 km z nich prace przygotowawcze już trwają albo ruszą w tym roku. Pierwsze roboty budowlane mają się rozpocząć już za trzy lata.

Na Program Kolejowy CPK składa się w sumie 12 tras  kolejowych, w tym 10 tzw. szprych prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. Łącznie to 30 zadań inwestycyjnych i 1789 km nowych linii kolejowych, których inwestorem jest Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

Całość programu zostanie zrealizowana w latach 2020-2034.

 

Z ponad 100 polskich miast będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Portu Solidarność i Warszawy w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny. Zadania realizowane w ramach Programu Kolejowego CPK pozwolą nam działać na rzecz zrównoważenia transportu w Polsce. Dzisiaj charakteryzuje się on niedostatecznym rozwojem kolei i opiera w nadmierny sposób na infrastrukturze drogowej.

Piotr Malepszak, Członek Zarządu

Plan inwestycji kolejowych na lata 2020-2034

#PolskaNaDobrychTorach dla regionów

10 szprych do Warszawy i CPK

Szprycha nr 1

Na Mazowszu, Kujawach i Pomorzu powstanie ponad 300 km nowych linii kolejowych, a prawie 600 km zostanie zmodernizowanych.

Więcej

Szprycha nr 2

Na Warmii powstanie 33 km nowych szlaków kolejowych, a 15 km istniejących zostanie zmodernizowanych.

Więcej

Szprycha nr 3

Na Mazurach i Podlasiu powstanie 141 km nowych linii kolejowych, a 318 km zostanie zmodernizowanych.

Więcej

Szprycha nr 4

Na Mazowszu i Podlasiu południowym planowana jest modernizacja odcinka Warszawa-Terespolskrócenie czasu przejazdu między Lublinem a Białymstokiem.

Więcej

Szprycha nr 5

Na Lubelszczyźnie powstanie 89 km nowych szlaków kolejowych, a 107 km istniejących zostanie zmodernizowanych.

Więcej

Szprycha nr 6

W Świętokrzyskiem i na Podkarpaciu ma powstać 256 km nowych linii, a 269 km zostanie zmodernizowanych.

Więcej

Szprycha nr 7

W Świętokrzyskiem, Małopolsce i na Śląsku ma powstać 274 km nowych linii, a 367 km zostanie zmodernizowanych.

Więcej

Szprycha nr 8

Dla Opolszczyzny to przede wszystkim modernizacja istniejących linii wraz z elektryfikacją odcinka na zachód od Opola - do Nysy i Kłodzka.

Więcej

Szprycha nr 9

W Łódzkiem, na Dolnym Śląsku, Wielkopolsce i Lubuskiem powstanie 490 km nowych linii kolejowych, a prawie 670 km zostanie zmodernizowanych.

Więcej

Szprycha nr 10

W Łódzkiem i Wielkopolsce poprawie ulegnie czas przejazdu na kolejowym wylocie z Warszawy i CPK na zachód: przez Kutno, Koło i Konin do Poznania.

Więcej

NEWSLETTER

Strona jest chroniona przez reCAPTCHA, więc podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi.