Wersja językowa
pl

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla Budowy linii kolejowej nr 29 odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko


Wybór wariantu inwestorskiego dla odcinka o długości ok. 152 kilometrów to efekt wielomiesięcznych prac prowadzonych w ramach studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). 

W ramach STEŚ rozpatrywano warianty W11, W12, W13 i W14. To właśnie wariant W14 charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji. W każdym z badanych w analizie wielokryterialnej modeli tj. rozwojowym, technicznym i ekologicznym, to ten przebieg uzyskał najwyższe oceny. Oznacza to również najmniejszą liczbę ingerencji w obszary cenne środowiskowo. 

W ramach prac nad Studium przeprowadzono liczne spotkania informacyjno-konsultacyjne z mieszkańcami i przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego, podczas których każdy mógł wyrazić swoją opinię na temat poszczególnych wariantów, m.in. za pomocą ankiet. Zgodnie z ich wynikami najbardziej preferowany był wariant W14. 


Wybrany wariant inwestorski zostanie włączony w projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, w ramach której wykonana zostanie ewaluacja układu dalekobieżnej sieci kolejowej.

Na poniższej mapie zaprezentowano wariant inwestorski

ZOBACZ MAPĘ Z WARIANTEM INWESTORSKIM

Udostępniony materiał przedstawia rozwiązania techniczne w stopniu szczegółowości adekwatnym do Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Inwestor dokona aktualizacji i optymalizacji rozwiązań technicznych na dalszych etapach prac.

W przypadku dodatkowych pytań, zachęcamy do kontaktu poprzez infolinię: nr tel. +48 539 188 404.