Wybór wariantu inwestorskiego dla odcinka o długości ok. 152 kilometrów to efekt wielomiesięcznych prac prowadzonych w ramach studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ).
W ramach STEŚ rozpatrywano warianty W11, W12, W13 i W14. To właśnie wariant W14 charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji. W każdym z badanych w analizie wielokryterialnej modeli tj. rozwojowym, technicznym i ekologicznym, to ten przebieg uzyskał najwyższe oceny. Oznacza to również najmniejszą liczbę ingerencji w obszary cenne środowiskowo.
W ramach prac nad Studium przeprowadzono liczne spotkania informacyjno-konsultacyjne z mieszkańcami i przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego, podczas których każdy mógł wyrazić swoją opinię na temat poszczególnych wariantów, m.in. za pomocą ankiet. Zgodnie z ich wynikami najbardziej preferowany był wariant W14.
Wybrany wariant inwestorski zostanie włączony w projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, w ramach której wykonana zostanie ewaluacja układu dalekobieżnej sieci kolejowej.
Na poniższej mapie zaprezentowano wariant inwestorski
ZOBACZ MAPĘ Z WARIANTEM INWESTORSKIM
Udostępniony materiał przedstawia rozwiązania techniczne w stopniu szczegółowości adekwatnym do Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Inwestor dokona aktualizacji i optymalizacji rozwiązań technicznych na dalszych etapach prac.
W przypadku dodatkowych pytań, zachęcamy do kontaktu poprzez infolinię: nr tel. +48 539 188 404.